Mivel a defektspray csak akkor hasznos, ha az abroncs nem szenvedett nagyobb kárt (nem sérült a felni, a szelep, nincs vágás a gumin) ezért előfordul, hogy egy gumiabroncs-javítónál találja magát az ember. Nézzük, mi történik a gumis műhely falain belül!
Az, hogy javítható-e a gumiabroncs, csak képzett szakember tudja eldönteni, de azért van néhány eset, amikor nem érdemes elindulni hozzá.
Ezek a következők:
Amivel viszont bátran lehet gumiabroncs-javítóhoz fordulni:
A gumiabroncs-javító első körben eltávolítja a gumiabroncsot a keréktárcsáról, és megvizsgálja a belső felületét.
A gumiabroncs-javítók feladata gyakorlatilag az, hogy jelentősen csökkentse az utakon ránk leselkedő biztonsági kockázatot.
Tudtad? A H-s (max. 210 km/h) és afölötti indexű abroncsot nem ajánlott javítani. Ennek oka az, hogy például egy esetleges éles, hegyes tárgy okozta futófelületi sérülés hatására az abroncs vázszerkezete akár fel is bomolhat. Szóval nem éri meg kockáztatni.
Aztán ott van az az eset, amikor egy defektesen pár kilométeren át futó autó oldalfala meggyengül. Lehet ugyan javítani, de minek: a nyomása már nem lesz az igazi többé. Csak erős korlátozással használható és a lehetséges kockázat elkerülése végett cserélendő.
Néhány gumis trükk:
A gumisok szerint bármilyen javított gumi H-s indexűnek tekinthető, a fölé már nem fog menni.
Tipp: olyan műhelyt válassz, ahol ismerik és alkalmazzák a közlekedésbiztonság által megkövetelt javítási technológiákat. Azaz, olyan helyre menj, ahol már jól begyakorolták a javítást.
Jelentkezz te is a Gumiabroncs-javító és kerékkiegyensúlyozó OKJ-s budapesti tanfolyamunkra.