Bevezetés a gumiabroncs javítás rejtelmeibe

Bevezetés a gumiabroncs javítás rejtelmeibe

Előre is köszönöm, hogy megosztod:
  • 7
    Shares

Mivel a defektspray csak akkor hasznos, ha az abroncs nem szenvedett nagyobb kárt (nem sérült a felni, a szelep, nincs vágás a gumin) ezért előfordul, hogy egy gumiabroncs-javítónál találja magát az ember. Nézzük, mi történik a gumis műhely falain belül!

 

Az, hogy javítható-e a gumiabroncs, csak képzett szakember tudja eldönteni, de azért van néhány eset, amikor nem érdemes elindulni hozzá.

 

Ezek a következők:

  • az abroncson javíthatatlan szövetváz repedés található
  • a futó vagy a betét levált
  • a peremhuzalok szabadok, szakadtak vagy töröttek
  • előzetes szakszerűtlen javítás történt
  • a gumit olaj vagy egyéb vegyszerek megtámadták

 

Amivel viszont bátran lehet gumiabroncs-javítóhoz fordulni:  

  • szeg által okozott lyukak
  • 6 mm-nél kisebb futófelületi sérülés

 

A gumiabroncs-javító első körben eltávolítja a gumiabroncsot a keréktárcsáról, és megvizsgálja a belső felületét.

A gumiabroncs-javítók feladata gyakorlatilag az, hogy jelentősen csökkentse az utakon ránk leselkedő biztonsági kockázatot.

Tudtad? A H-s (max. 210 km/h) és afölötti indexű abroncsot nem ajánlott javítani. Ennek oka az, hogy például egy esetleges éles, hegyes tárgy okozta futófelületi sérülés hatására az abroncs vázszerkezete akár fel is bomolhat. Szóval nem éri meg kockáztatni.

 

Aztán ott van az az eset, amikor egy defektesen pár kilométeren át futó autó oldalfala meggyengül. Lehet ugyan javítani, de minek: a nyomása már nem lesz az igazi többé. Csak erős korlátozással használható és a lehetséges kockázat elkerülése végett cserélendő.

 

Néhány gumis trükk:

  • a szúrt lyukakat nem csak belülről, de kívülről is fel kell tárni és be kell fedni, akkor is, ha a szövetváz nem sérült. Az ok: a szúrt lyukakon szövetvázhoz bejutó nedvesség miatt károsodnak a radiál kordszálak, és végeredményben rozsdásodás kezdődhet el az acél övszálak között is.
  • csak szerkezetileg helyes, minőségi, márkanévvel ellátott tapaszokat szabad alkalmazni

 

A gumisok szerint bármilyen javított gumi H-s indexűnek tekinthető, a fölé már nem fog menni.

Tipp: olyan műhelyt válassz, ahol ismerik és alkalmazzák a közlekedésbiztonság által megkövetelt javítási technológiákat. Azaz, olyan helyre menj, ahol már jól begyakorolták a javítást.

 

Jelentkezz te is a Gumiabroncs-javító és kerékkiegyensúlyozó OKJ-s budapesti tanfolyamunkra.


Előre is köszönöm, hogy megosztod:
  • 7
    Shares
  • 7
    Shares
Comments are closed.